4 november 2013

Boktips

Ett bok tips från Emma Brännmark
Det här bok tipset är för dom som känner sig säkra med alla bokstäver och som inte behöver ljuda.

Mitt bok tips heter Mitt hjärta hoppar och skrattar
Det handlar om Dunne -hon som är så glad jämt 
Men den här dagen sitter hon bara och stirrar på den tomma 
Stolen som står bredvid hennes i klassrummet.
Den som Ella Frida satt på innan hon flyttade till Norrköping .
Sen dess får ingen sitta där, för var ska Ella Frida sitta då när hon kommer tillbaka Ella Frida kommer inte tillbaka säger fröken. Sånt kan man aldrig veta mumlar Dunne. Hon är inte den som slutar hoppas bara för att allt verkar hopplöst...
Mitt hjärta hoppar och skrattar
Hon som har skrivit denna bok heter Rose Lagercrants
Hon som har ritat bilderna heter Eva Eriksson
Redaktör Agneta Wallgren
Formgivning Lena Thunell
En original produktion av Bonnier Carlsen Bokförlag, Stockholm tryckt av Scandbook AB, Falun 2012
1:a i upplagan

Om jag skulle ge en stjärna mellan 1-10 så ger jag 10 stjärnor för att den är kreativ och rolig och spännande.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar