15 mars 2011

Jag hade planerat fisk till middag....

...men jag tror att det blir något annat istället. Solen sken från en klarblå himmel och snön gnistrade vackert vitt när vi kom till Metträsk på morgonen. Vi var 9 elever och jag och Mats som var redo med pimpelutrustningen. Mats borrade snabbt upp hål till alla barn medan jag försökte få liv i en brasa. Som tur var hade jag god hjälp av en förälder, tack för hjälpen :) Alla elever höll god min, men efter en stund ville de gärna byta hål. De testade olika hål i hopp om storfisken. Tyvärr lyckades det inte så bra, så vi bestämde att vi grillade hamburgare för att sedan prova igen efter lunch. Maten smakade utmärkt. Vi hade en superdag i det vackra vädret och det hade blivit ännu bättre om vi åtminstone hade fått en liten fisk. Trots att fiskelyckan uteblev var alla nöjda och glada efter dagens utflykt. Bättre lycka nästa gång! //Kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar