21 april 2011

Del 2 - Vem är jag?

Jag föddes i augusti 1980. Växte upp tillsammans med min mor, far och mina två bröder i ett rött hus med vita knutar. Jag tillbringade mina barndomsår i en mycket trevlig by ca 1,5 mil från Kalix centrum. Som barn var jag väldigt intresserad av hästar och hade flera egna kaniner, min favorit hette Candy.


Mina första skolår ägde rum i Pålänge skola sedan gick jag högstadiet och gymnasiet inne i Kalix. Efter studenten var jag fast besluten på att ta ett brejk från allt vad skola heter och bestämde mig istället för att åka till USA som Au Pair. Sagt och gjort, där bodde jag i ca 1 år. När jag återvände till Sverige kunde jag inte sluta prata engelska så då bestämde jag mig för att läsa till lärare och en av mina specialiteter skulle givetvis bli engelska.


Jag fick en lärarexamen vid Luleå Tekniska Universitet och hade sedan ett jobb i Töreskolan. Där jobbade jag fram tills dess att jag fick anställning på Norrskenet. Under mina första år på Norrskenet undervisade jag i engelska och idrott på högstadiet.


Idag bor jag kvar i min hemgård tillsammans med min man Håkan och våra två barn, Engla och Alfons. Min lediga tid spenderar jag främst i mina föräldrars stuga vid vattnet och umgås med familj och vänner.

Jag jobbar på Södergård där jag undervisar i ämnena engelska, idrott och SO och träffar alla barnen från år F-5. Jag är mentor i år 4-5 tillsammans med Kajsa. Viss del av tjänst har jag kvar på högstadiet där jag har lektioner i engelska och idrott.


Har ni listat ut vem jag är?


Låt mig få presentera
ANNELI JOHANSSON












Mentor år 4-5
anneli.johansson@nsfriskola.se

2 kommentarer:

  1. Jamen -det här är ju lysande. Härligt. Vilket fint foto på dig Anneli. /Joel o Melkers mamma Susane ("Puling-bor")

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga människor som kan bjuda på sig själva på det här viset. Norrskenet plockar bara fler och fler pluspoäng hos mig.
    /Maria

    SvaraRadera