26 april 2011

Del 5 - Vem är jag?

I mitten på oktober 1982 slog jag upp mina bruna ögon och såg världen för första gången. Jag är uppvuxen i en fin kustby tillsammans med min mor, far och två yngre syskon. Jag var en nyfiken liten flicka som ofta hittade på bus. Jag hade en kanin som hette Nadja Fanny Ronja (och mitt efternamn), kanske lite väl långt namn för en kanin så här i efterhand :-) Tyvärr bringade kaninen inte bara lycka utan även en allergi som bara blev värre och värre och jag blev allergisk mot alla pälsdjur.

Även jag började min bana i Pålängeskolan för att sedan åka buss till IBH och Furuhed. Efter studenten tog jag mitt pick och pack för en flytt till Falun. Lika bra att flytta ordentligt när man väl gör det, tänkte jag då. Men det dröjde inte länge förrän kärleken fick mig att återvända norrut till Umeå. Där fortsatte jag mina lärarstudier och blev kvar i björkarnas stad i 3,5 år. När jag jobbade med mitt examensarbete blev jag erbjuden mitt första lärarjobb. Sedan dess har det rullat på, har jobbat på förskolor och skolor i kommunen tills jag halkade på ett bananskal in i Norrskenets värld.


Min första tid på Norrskenet var som vikarie i tyska, engelska, svenska och matematik på högstadiet. Sedan blev jag, till min stora förtjusning, erbjuden en fast tjänst.


Nu är jag barnledig tillsammans med mina barn Sune och Tyra och jag bor i min hemby tillsammans med min familj. Mitt stora intresse är inredning och jag har ständigt nya projekt på gång, till min karls stora förtjusning ;-)


Innan jag blev barnledig jobbade jag på Södergård och där undervisade jag barnen i år 2-5. Jag var även mentor i år 2-3.


Vem är jag?



Låt mig få presentera Me, myself and I
EMMA ENSTRÖM














3 kommentarer:

  1. Jamen det är ju lysande...vilken presentation,haha, "NadjaFannyRonja Enström":-)
    Henne skulle jag viljat träffa. Joel och Melker har kaninerna Sniffe & Dante hemmavid. Tråkigt med allergier. Skoj att läsa. /Susanne

    SvaraRadera
  2. Vi saknar dig Emma

    SvaraRadera
  3. Ja minsann -du är mycket saknad.

    SvaraRadera