22 april 2011

Del 3 - Vem är jag?

Året var 1977 då jag tog mina första riktiga andetag. Jag växte upp på Näsbyn tillsammans med min mor, far och min lillebror. Som liten flicka var jag mycket förtjust i hästar och tillbringade många timmar i stallet tillsammans med mina vänner.


Min familj ägde en ICA butik och redan som liten hade jag full koll på allt i affären och när jag blev lite äldre började jag hjälpa till på riktigt. Trots att jag hade säkrat en karriär inom handel var jag inte riktigt nöjd, jag ville så mycket mer. Även jag har varit Au Pair i USA under ett år och har rest runt i världen en hel del.

Jag flyttade till Stockholm och läste på Lärar Högskolan, där jag även jobbade mina första år som lärare. Sedan flyttade jag och min sambo till Luleå innan vi tillslut landade i den vackra kustbyn "Puling".


Idag bor jag i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo Robert och våra två barn Mira och Leon. Min lediga tid spenderar jag främst med min familj och mina vänner. Har även börjat hårdträna inför tjejmilen, som går av stapeln i september, så heja gärna på mig om jag springer förbi er någon gång. Jag är en hejjare på att virka mormorsrutor och massproducerat filtar i regnbågens alla färger.


Jag jobbar på Södergård med barnen i år F-5. Undervisar även år 6 i bild. Är mentor tillsammans med Anneli i år 4-5.



Vem är jag?

Låt mig få presentera
KAJSA HELLMAN














Mentor år 4-5


1 kommentar:

  1. Mormorsrutor & filtar -vadan denna härliga "ådra"
    Va härligt. Kanske man kan få beställa ett kanintäcke a la Di Leva till J & M:s kaniner,
    ha ha. Snart svischar du väl förbi huset vårat i träningstagen-du-är. Härlig presentation. Ica-butik, Stockholm, Luleå o nu "Puling". Vad intressant och spännande att läsa. //Joel & Melkers mamma Susanne

    SvaraRadera